Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Çin’de Robo-Taksi Devrimi! GAC Aion ve Didi Ortaklığı İlk Modelini Tanıttı!

GAC Aion ve Didi ortaklığı, Çin’de ilk Seviye 4 otonom aracını duyurdu! 2025’te 100.000 adet üretim hedefleniyor. Robo-taksiler geliyor mu?

Emre Aladağ
https://mobil13.com.tr/author/emre
GAC Aion ve Didi

7 Nisan’da GAC Aion ve Didi Autonomous Driving ortak girişimi Guangzhou Andi Technology’nin Çin’de ticari lisans aldığını duyurdu. Ortak girişim Robotaxi (insansız taksi) alanını hedefliyor ve 2025 yılında toplam 100.000 adet üretimle ilk ticari Seviye 4 otonom aracını piyasaya sürmeyi planlıyor. Şu anda ilk modelin ürün tanımlaması tamamlandı ve ortak bir tasarım incelemesinden geçiyor.

Andi Technology Guangzhou Huangpu’da merkezi bulunuyor ve 420 milyon yuan (~55 milyon USD) kayıtlı sermayesi var. GAC Aion ve Didi Autonomous Driving hisselerin %50’sine sahip.

Ortak girişimin başkanı GAC Aion’un genel müdür yardımcısı Zhang Xiong genel müdürü ise Didi Autonomous Driving’in COO’su Meng Xing.

Sürüş Otomasyon Seviyeleri

Daha spesifik olarak ortak girişimin ilk otonom aracı GAC Aion’un AEP3.0 elektrikli platformuna dayalı ve Didi Autonomous Driving’in otonom sürüş yazılımı ve donanım çözümleriyle donatılmış bir crossover SUV olarak konumlandırılıyor.

Didi Autonomous Driving Hakkında

DiDi’nin otonom sürüş birimi Seviye 4 otonom sürüş (AD) teknolojileri sunmaya kendini adamış olarak 2016 yılında kuruldu. Bu birim Ağustos 2019’da gelişmiş AD teknolojisi araştırma ve geliştirmeye odaklanan bağımsız bir şirket olan Didi Autonomous Driving haline geldi.

Bugüne kadar Didi Autonomous Driving Pekin Şanghay ve Guangzhou dahil olmak üzere şehirlerde 200’den fazla otonom araç işletti.

Ayrıca geçen yıl Ağustos ayında akıllı elektrikli araç varlıklarını Xpeng’e sattıktan sonra Didi’nin iş odağı Robotaxi ve sürücüsüz kamyonlara kaydı. GAC Aion ile işbirliğinin yanı sıra Didi destekli KargoBot da İç Moğolistan’da sürücüsüz ağır kamyon test lisansları aldı.

6 Seviyeli Sürüş Otomasyonu

Otomotiv Mühendisleri Derneği’ne göre 6 seviyeli sürüş otomasyonu mevcut. Level 4 araçlar, sınırlı bir çalışma alanı tasarımında kendi kendini sürüş modunda çalışabiliyor.

Kaynak: Didi, Synopsys