Vivo Türkiye Anketi: Akıllı Telefon Kullananların Eğilimleri!

Akıllı telefon üreticisi Vivo‘nun araştırması Türkiye’deki akıllı telefon kullanıcılarının satın alma tercihlerine dair önemli bilgiler sundu. Vivo’ya göre;  her 4 kullanıcıdan 3’ü telefon satın almadan önce internette araştırma yapıyor. Araştırmaya katılanlar telefonlarını daha iyi bir deneyim için (eski telefondan sıkıldıklarını anlıyorum) veya bozulduğu için değiştirmeyi tercih ettiklerini belirtiyor. İnternet üzerinde yapılan araştırmalarda Epey.com en çok […]

Akıllı telefon üreticisi Vivo‘nun araştırması Türkiye’deki akıllı telefon kullanıcılarının satın alma tercihlerine dair önemli bilgiler sundu. Vivo’ya göre;  her 4 kullanıcıdan 3’ü telefon satın almadan önce internette araştırma yapıyor. Araştırmaya katılanlar telefonlarını daha iyi bir deneyim için (eski telefondan sıkıldıklarını anlıyorum) veya bozulduğu için değiştirmeyi tercih ettiklerini belirtiyor.

İnternet üzerinde yapılan araştırmalarda Epey.com en çok incelenen web sitesi olurken cimri.com ve Akakce.com ise cep telefonu fiyatlarını karşılaştırmak isteyenlerin tercih ettiği platformlar olarak öne çıktığı görülmüş. Telefon markalarının kendi web siteleri ise kullanıcılar tarafından pek ziyaret edilmemiş.

Satın alma sürecinde kullanıcıların yüzde 38’i tek bir teknoloji zincir mağazasını yüzde 38’i ise birden fazla mağazayı ziyaret ediyor. Ayrıca kullanıcılar Vivo’yu özellikle kamera ve tasarım açısından beğeniyorlar.

Araştırmaya göre kullanıcılar genellikle arka kamerayı kullanarak çocuklarının ve ailelerinin fotoğraflarını çekiyor. Ön (Selfie) kamerası (kullanım olarak) ikinci planda kalıyor. Sosyal medya kullanımında ise Instagram ve Twitter öne çıkarken YouTube Premium kullanımında da artış görülüyor. Kullanıcıların yüzde 65’i reklamsız içeriklere erişmek için YouTube Premium satın alıyor. Ayrıca Netflix gibi ücretli dijital yayın platformlarının kullanım oranlarında da ciddi bir artış olduğu belirleniyor.

Araştırma aynı zamanda akıllı telefonların hayatımıza girmesiyle televizyon izleme oranlarının düştüğünü gösteriyor. Katılımcıların yüzde 40’ı hiç televizyon izlemediğini ifade ederken diziler ve spor programları en çok tercih edilen televizyon içerikleri olarak öne çıkıyor.

Peki size sorulsaydı ne cevap verirdiniz?

Exit mobile version