Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Xiaomi SU7 Fren Arızasına Yanıt: ‘Yazılımın Yanlış Tanımlaması!

Xiaomi yetkilisi SU7 fren arızası sorununa yanıt verdi: “Yazılımın yanlış tanımlaması” bu araç hakkında açıklama yayınladı.

Emrah Aladağ
https://mobil13.com.tr/author/admin
Xiaomi yetkilisi SU7 fren

Xiaomi Group’un Halkla İlişkiler Departmanı Genel Müdürü Wang Hua, Xiaomi SU7 fren arızasına cevaben bir açıklama yayınladı.

Sorunun Giderildiği Bildirildi!

Konuya aşina olmayanlar için, 9 Mayıs sabahı erken saatlerde bir SU7 aracı Changsha Servis Merkezine çekildi. Mağaza personeli aracı kontrol etti ve fren sisteminde herhangi bir mekanik arıza/hasar olmadığı konusunda bizi bilgilendirdi. “Kendi kendini denetleme” programını çalıştırdıktan sonra, fren arızası uyarısı kayboldu ve araç normal çalışıyor gibi göründü.

Wang Hua, bunun gerçekten de yazılım tarafından yapılan bir yanlış tanımlama olduğunu belirtti. Sorunun giderildiğini ve aracın güvenliği konusunda paniğe gerek olmadığını da sözlerine ekledi. Sorunu çözmek için Otomotiv Departmanından bir mühendisle temasa geçti. İşte arabaya ne olduğu.

Xiaomi SU7 Araç İç Görünümü

Xiaomi SU7’nin Ana Fren Sistemi Yazılım Tarafından Yanlış Tanımlandı

Analizin ardından, aracın ana fren kontrolörünün (DPB/BCP) sisteminin “yanlış tanımlandığı ve bozulduğu” doğrulandı. Yedek frenleme yöntemini tetikledi ve yardımcı fren kontrolörü (ESP/BCS) araca frenleme ve yavaşlama sağlamak için doğrudan yanıt vermeye başladı. Aynı zamanda, aracın büyük ekranı da frenleme sisteminin arızalanmasına neden oldu.

Yedek frenleme sisteminin kullanımı sırasında ESP, aracı durdurmak için tekerleklerin frenleme basıncını artırmak üzere DPB fren sıvısını çeker. Fren hidroliği ESP tarafından DPB’den çekildiği için fren ana silindirinin basıncı hızla düşmüş ve sürücü pedal çevirirken bunu hissedebilmiştir.

Xiaomi SU7 Gri

Fren sistemi birincil ve ikincil arasında geçiş yaptığından, ana frenin orijinal silindir basınç değeri 0’a düşer. Ancak SU7 hiçbir zaman tüm frenleme gücünü kaybetmemiştir. Neyse ki ESP durumu kontrol altına aldı ve aracın kontrolünde herhangi bir kayıp yaşanmadı.

Araç normale dönmesine rağmen, kullanıcıya aracın iadesi/değişimi teklif edildi. Xiaomi Auto ayrıca aracın iadesi/değişimi nedeniyle ortaya çıkan masrafları da karşılamaya hazırdı.