Türkiye’de yaklaşık bir haftadır yasaklı olan Instagram, ciddi bir kullanıcı kaybına uğradı. Bir araştırma şirketinin paylaşmış olduğu verilere göre, platformdaki görüntülenmeler %75 azaldı.
Normal şartlarda bir haftalık süreçte ortalama 4 milyar görüntülenme gerçekleşiyor. Erişim engeli sonrasında bu rakam 1 milyara kadar düştü. VPN ile giren kullanıcı sayısı çok fazla olsa da büyük bir kısmı Instagram’a girmeyi bıraktı.
Kullanıcılar Facebook ve Youtube’a Kaydı
Erişim engeli sonrasında kullanıcıların nereye kayacağı tartışılıyordu. Bu noktada uzmanlar, TikTok’u öne çıkarıyordu. Ancak yapılan araştırma, kullanıcıların önemli oranda Youtube ve Facebook’a kaydığını gösteriyor.
Yasak öncesinde Youtube’un tercih edilme oranı yüzde 25 iken, yasak sonrasında bu oran yüzde 35’e çıktı. Facebook’ta ise değişim, yüzde 8’den yüzde 16’ya çıkarak yaşandı. TikTok kullanıcılarındaki artış ise sadece yüzde 5 oldu.
Kaynak: Haber Merkezi