Reuters’in yayımladığı sansasyonel bir rapora göre, Meta’nın platformlarında yer alan dolandırıcı Facebook reklamları şirkete yıllık milyarlarca dolarlık bir gelir sağlıyor. Şirketin bu durumu bilerek görmezden geldiği iddia ediliyor.
Meta’nın Dolandırıcılık Reklamlarından Elde Ettiği Gelir
Raporlara göre, Facebook, Instagram ve WhatsApp gibi platformların sahibi olan Meta, bilerek dolandırıcılık içeren ve yasa dışı ürünlerin reklamlarını yayımlayarak gelir elde ediyor. Bu sayede şirketin 2024 yılında bu tür reklamlardan yaklaşık 16 milyar dolar gelir elde ettiği belirtiliyor.
Şirket İçi Belgeler ve İddialar
Reuters‘in eriştiği şirket içi belgeler, durumun vahametini gözler önüne seriyor. Belgeler, Meta’nın dolandırıcılık amaçlı hesapları kaldırma konusunda isteksiz davrandığını ortaya koyuyor. Görünen o ki, şirket reklam gelirlerini kullanıcı güvenliğinin üzerinde tutuyor ve her gün milyarlarca riskli reklamı kullanıcılarına gösteriyor.
Meta’nın Savunması ve İddialara Yanıtı
Bu ciddi suçlamalar üzerine bir Meta sözcüsü, bahsi geçen reklamlardan elde edilen gelirin “çok daha düşük” olduğunu savundu. Ancak sözcü, gerçek miktarın ne kadar olduğunu belirtmekten kaçındı. Meta sözcüsü, “Platformlarımızda dolandırıcılık ve sahtekarlıkla mücadelemizi kararlılıkla sürdürüyoruz” açıklamasında bulundu. Ayrıca, son 18 ayda sahte reklamlarla ilgili kullanıcı şikayetlerini dünya genelinde yüzde 58 oranında azalttıklarını ve 2025 yılı içinde 134 milyondan fazla sahte reklam içeriğini kaldırdıklarını ifade etti.

