Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Elektrikli Araçlarda Menzil Sorununa Son: Tak-Çalıştır Batarya Çözümü

Elektrikli araçların batarya ömrü ve menzil sorununa Hırvatistan merkezli EV Clinic’ten yenilikçi çözüm.

Elektrikli araçların batarya ömrü ve menzil sorununa Hırvatistan merkezli EV

Elektrikli araç sahiplerinin en büyük endişelerinden biri olan batarya ömrü sorununa, Hırvatistan merkezli EV Clinic yenilikçi bir çözüm sunuyor. Geliştirilen “tak-çalıştır” menzil uzatma bataryası, mevcut bataryaya herhangi bir müdahalede bulunmadan araçlara yaklaşık 100 kilometre ek menzil sağlıyor.

Elektrikli Araçlara Yeni Soluk: Menzil Uzatma Bataryası

EV Clinic tarafından geliştirilen bu sistem, batarya değişimine alternatif olarak elektrikli araç kullanıcılarının menzil kaygısını gidermeyi hedefliyor. Prototip aşamasındaki bu yenilikçi çözüm, ilk olarak Tesla Model S üzerinde test edildi.

Mühendisler, menzil uzatma bataryasını aracın bagajının altındaki bölmeye yerleştirerek, kargo alanının büyük ölçüde korunmasını sağladı. Cihaz, 17,1 kWh kullanılabilir enerji kapasitesine sahip ve enerji depolama işlemini Samsung SDI üretimi prizmatik hücrelerden oluşan dört modül ile gerçekleştiriyor.

Teknolojik Detaylar ve Entegrasyon

Batarya modülü, bağımsız bir batarya yönetim sistemi, Tesla Model 3‘ten alınan bir piroteknik sigorta, özel üretim soğutma plakası ve Tesla Model S‘ten uyarlanan bir soğutma pompası içeriyor. Rapid Mate konnektörleri sayesinde sistem, aracın orijinal bataryasına paralel olarak bağlanıyor. Bu bağlantı yapısı, iç direnç kaybını en aza indirerek daha hızlı şarj imkanı sunuyor.

Şirket, şarj gücünde bir değişiklik olmamasına rağmen, şarj eğrisinin daha verimli hale geldiğini belirtiyor. Ayrıca, batarya paketine entegre edilen teşhis modülü ve özel yazılım sayesinde sürücüler, menzil uzatıcının durumunu ve performansını kolaylıkla takip edebiliyor.

Güvenlik önlemleri de dikkate alınarak, olası bir arıza durumunda bataryanın yüksek gerilim sisteminden otomatik olarak izole edilebilmesi sağlanmış.

Gelecek Planları ve Maliyet Avantajı

İlk prototip, 85 kWh‘lik Tesla Model S versiyonu için geliştirildi. Ancak şirket, gelecekte 75 kWh Tesla modelleri, Volkswagen e-Golf, Nissan Leaf ve Smart EV gibi diğer elektrikli araçlarla da uyumlu versiyonlar sunmayı planlıyor.

Fiyat konusunda henüz net bir açıklama yapılmamış olsa da, EV Clinic bu sistemin, eski bir Tesla Model S veya Model X‘in bataryasını tamamen değiştirmekten çok daha ekonomik olacağını vurguluyor. Mevcut durumda bu modellerin batarya değişimi 15.000 ila 25.000 dolar arasında bir maliyete yol açabiliyor.