Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Android mobil veri çalışmıyor mu? İşte bazı çözümler

Android uygulamalarınızdan bazıları WiFi

Android uygulamalarınızdan bazıları WiFi üzerinden çalışıyor ancak mobil verilerin çalışmadığını mı düşünüyorsunuz? Emin olmak için garip bir durum. Muhtemelen telefon çalışma durumuna geri almak için hileler her türlü denediniz ve belki onu parçalamak dışında başka ne denemek için emin değilsiniz. Yalnız değilsiniz.

Muhtemelen web’de arama yaptığınızı forum konularını ve telefonunuzu normale döndürmenize yardımcı olacak herhangi bir öğreticiyi aradığınızı biliyoruz. Bu nedenle mobil veri çalışmadığında karşılaşılan sorunların ve çözümlerin bir listesini oluşturduk. Hemen içeri girelim mi?

Yeniden başlatmayı denediniz mi?

Aptalca göründüğünü biliyoruz ancak akıllı telefon sorunlarının çoğunun basit bir yeniden başlatma ile giderildiğini görüyoruz. Sorununuz olası tutarsızlıkların çokluğundan kaynaklanıyor olabilir ve olasılıklar burada cevap arıyorsanız telefon komplikasyonunuzun biraz daha karmaşık olmasıdır ancak iyi ol ‘yeniden başlatmayı denemenizi hatırlatmak zarar vermez.

Google mı?

Mobil veriler üzerinde çalışmayan özellikle Google uygulamaları ise Arama Deviyle ilgili bir şey olma ihtimali düşüktür. Her şeyin normale dönüp dönmediğini görmek için bu adımları deneyin.

Google Play Hizmetleri uygulamasından önbelleği temizleyin: Ayarlar> Uygulamalar veya Uygulama Yöneticisi> Google Play Hizmetleri> Önbelleği temizle> Tamam .
Google Play Store güncellemelerini kaldırıp yeniden yükleyin: Ayarlar> Uygulamalar veya Uygulama Yöneticisi> Google Play Store uygulaması> Güncellemeleri Kaldır> Tamam .
Kullanılabilecek tüm sistem yazılımı güncellemelerini arayın.
Ayarlar uygulamasına gidin ve ‘Hesaplar’ bölümünü bulun. Hesabınıza erişin ve Google hesabınızı kaldırın ardından tekrar ekleyin.

APN’yi sıfırlayın

APN’niz telefonunuzun mobil operatörünüzün şebekesine bağlanma şeklidir. Mobil veriler için bir WiFi şifresi gibi düşünün ancak IP ayarları ağ geçidi ayrıntıları ve daha fazlası ile çok daha karmaşık.

Farklı telefonların APN ayarlarına erişmenin çeşitli yolları vardır ancak genellikle ‘Mobil Veri’ ‘Kablosuz Kontroller’ veya ‘Kablosuz ve Ağlar’ bölümleri altındadır. Sahip olduğunuz menünün hangi varyasyonuna erişin ve Erişim Noktası Adlarını arayın. Menü simgesine dokunun ve ‘Varsayılanlara sıfırla’yı seçin.

Tüm uygulamalar için mobil veri kullanımına izin ver

Çoğu telefon kullanıcıların belirli uygulamalar için veri kullanımını kapatmasına izin verir. Herhangi bir nedenle uygulamalar ‘yalnızca Kablosuz’ olarak ayarlandıysa Ayarlar uygulamasında ‘Veri Kullanımı’na girmeniz ve sınırlı veri erişimine sahip uygulamaları aramanız gerekir. Bu uygulamalar için veri kullanımına izin vermek için seçenekleri ayarlayın.

Ağ Ayarları Sıfırlama

Yukarıdaki seçeneklerin hiçbiri işe yaramıyorsa yol boyunca bazı yabancı ayarların değiştirildiği anlamına gelebilir. Büyük olasılıkla ağla ilgilidir bu nedenle ağ ayarlarınızı fabrika varsayılanlarına sıfırlamak sorunu çözebilir.

Ayarlar uygulamanıza gidin ve ‘Yedekle ve sıfırla’ bölümünü bulun. ‘Ağ ayarlarını sıfırla’yı seçin ve talimatları izleyin.

Fabrika verilerine sıfırlama

Her şey başarısız olursa devam edin ve fabrika verilerine sıfırlama işlemi yapın. Bu telefonunuzdaki her şeyi siler ve tüm ayarları fabrika varsayılanlarına getirir. Bu telefonunuzun ilk açışınızda olduğu gibi bırakılacağı anlamına gelir (yazılım açısından).

Bu karşılaşabileceğiniz herhangi bir yazılım sorununu hemen hemen düzeltir. Birçok sorun için en iyi çözümdür ancak tüm verilerin silinmesi sırasında ortaya çıkan zorluklar nedeniyle son çare olarak kullanılmalıdır.

Diğer birçok işlemde olduğu gibi fabrika verilerine sıfırlama işlemi yapmak neredeyse her telefonda farklıdır. Adım adım talimatlar almak için biraz araştırma yapmanız gerekecektir.

Profesyonel yardım alın

Şimdi eğer bunu yapmazsa muhtemelen cihazı profesyonel bir şekilde incelemeniz gerekir. Telefon üreticinize operatörünüze veya hatta Google’a ulaşmanızı öneririz.

Başka ipucunuz var mı?

Bu soruna başka çözümler düşünemiyoruz ancak belki de yapabilirsiniz! Birçoğunuzun bu sorunla yüzleşmek zorunda kaldığınızdan eminiz bu nedenle bu yayında yer almayan iyi bir düzeltme biliyorsanız yorumlara basın. Diğer okuyucularla paylaşmak isteriz!